.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات باهنر درباره موسوی، کروبی و فرزندان هاشمی

محمد رضا باهنر معتقد است سران فتنه يعني کروبي و موسوي مجرمند و اگر بخواهند به آغوش نظام بازگردند اولا بايد توبه کنند دوم اينکه همه تلاش خود را براي جبران گذشته انجام دهند.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين همچنين به فرزندان هاشمي رفسنجاني توصيه کرد که از راه ناصواب خود بازگردند.

باهنر از موضوعاتي مانند گزينشي عمل کردن برخي خواص در فصل الخطاب قرار دادن سخنان رهبري، توبه سران فتنه براي بازگشت، عوامل شعله ور شدن آتش فتنه، پشتوانه مردمي قوه قضاييه براي محاکمه سران فتنه ، برخورد با فرزندان هاشمي در صورت مجرم بودن، موفقيت دولت و تاثير آن در پيروزي نظام، تمايل نداشتن برخي نمايندگان اصولگراي مجلس براي دفاع کامل ازدولت،لزوم تمديد برخي از قوانين برنامه چهارم،احتمال استعفاي انتحاري نمايندگان مجلس در گذشته سخن گفت.

وي تحليل خود را در خصوص حوادث پس از انتخابات با توجه به سخنان اخير مقام معظم رهبري مبني بر شفاف سازي خواص ارائه داد و اظهار داشت: ملت ما بايد به عنوان افرادي که سخنان مقام معظم رهبري را باور دارند و مدعي اند که هميشه پشت و همراه ايشان هستند طبيعي است که بايد در اعمال خود دقت کرده و تلاش کنيم برخي رفتارهاي خود را که در تضاد با سخنان رهبرمعظم انقلاب است اصلاح نماييم البته بنده به هيچ عنوان حداقل در خصوص خودم عقيده ندارم که هميشه صحيح عمل کرده ام.

**برخي خواص به سخنان مقام معظم رهبري ، گزينشي عمل کردند

باهنر در پاسخ به سوالي مبني بر اين که آيا خود تاکنون موضع دوپهلو داشته ايد يا خير ؟تصريح کرد :سخنان مقام معظم رهبري طيف وسيعي از جامعه را در برمي گيرد و بنده هم بخشي از اين گروه هستم و مشکل من و دوستانم و رقبايمان اين است که آنها که ادعا دارند همراه مقام معظم رهبري هستند بخشي از صحبت ايشان را انتخابي عمل مي کنند بنابراين اين مسائل سياه و سفيد نيست و حتما همه بايد در رفتارهايمان دقت بيشتري داشته باشيم.

**سران فتنه براي بازگشت به نظام بايد توبه کنند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به صحبت هاي خبرنگار ايرنا در خصوص اين که برخي سياسيون عبارت سران فتنه را قبول ندارند خاطرنشان کرد: بصيرت که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است عناصري مانند دوست شناسي و دشمن شناسي ،وظيفه شناسي و زمان شناسي را شامل مي شود و بنده در عين حال که عده اي را قطعا جزو سران فتنه مي دانم و تصور مي کنم اين افراد با فعاليت هاي خود هزينه هاي سنگيني را به نظام وارد کردند اما علي رغم فاصله آنها با نظام هنوز راه بازگشت براي آنها بسته نيست و سران فتنه يعني کروبي و موسوي مجرمند و اگر بخواهند به آغوش نظام بازگردند اولا بايد توبه کنند دوم اينکه همه تلاش خود را براي جبران گذشته انجام دهند.

**مسببين حوادث پس از انتخابات خواص بي بصيرت و پيش گو هستند

وي با انتقاد از افرادي که 2 ماه پس از انتخابات در روزنامه ها و مناظره هاي تلويزيوني خود اعلام کردند که ما مي دانستيم اين افراد سران فتنه هستند اظهارداشت :مسبب اصلي دامن زدن به حوادث پس از انتخابات همين افراد هستند حتي اگر اين افراد خيلي باهوش هم باشند قطعا زمان شناس نيستند و اگرافرادي با پيشگويي مدعي باشند که از قبل مي دانستيم که 3 نفر از اين کانديداها قصد راه اندازي انقلاب مخملي را دارند خواص بي بصيرت هستند و ما آن ها را قبول نداريم.

** همه با قدرت فتنه افروزي را محکوم کردند

باهنر در مورد نقش مجلس در برخورد با عوامل فتنه و اغتشاشگران تصريح کرد :هر يک از قواي سه گانه براي خود قوانيني دارند قوه مقننه نيز برحسب وظيفه خود بيانيه هايي را در محکوم کردن حوادث پس از انتخابات و عملکرد فتنه گران منتشر کرد.

وي با اشاره به نامه نمايندگان مجلس خطاب به رييس قوه قضائيه براي محاکمه سران فتنه خاطر نشان کرد:هر يک از قوا براي خود قوانيني دارند و قوه مقننه هم بر حسب وظايف خود در بيانيه هاي مختلف حوادث پس از انتخابات و سران فتنه را محکوم کرده اند.

**قوه قضاييه براي محاکمه سران فتنه به توان ،قدرت و پشتوانه مردمي مجهز است

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به نامه نمايندگان مجلس خطاب به رييس قوه قضائيه در خصوص محاکمه سران فتنه خاطر نشان کرد: مجموعه نظام مديريت فتنه را برعهده دارد و اگر روزي به اين نتيجه برسد که سران فتنه را دستگير و محاکمه کند سه کليد واژه توان ،قدرت و پشتوانه مردمي را دارا است و به عقيده من اين مسئله بايد در يک فضاي توام با آرامش حل و فصل شود.

**شوراي عالي امنيت ملي يکي از مراجع ذي صلاح براي محاکمه سران فتنه است

وي با تاکيد بر اين که يکي از مراجع ذي صلاح براي تصميم گيري در مورد محاکمه سران فتنه شوراي عالي امنيت ملي است اظهارداشت :با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري که فرمودند قوا بايد به مسئوليت هاي خود عمل کنند و غير مسئولين دخالتي در اين امور نداشته باشند مردم ديگر نبايد در کف خيابان ها داد بزنند که اعدام بايد گردد يا اخراج بايد گردد و ....

باهنر در مورد برخوردهاي دوگانه که با معترضين انتخاباتي خصوصا فائزه و مهدي هاشمي رفسنجاني صورت مي گيرد گفت: اگر فرزندان هاشمي مشکل قضايي و يا اقتصادي دارند بايد مانند ديگر شهروندان با آنها برخورد شود ولي نگراني من از اين مسئله است که عده اي بخواهند با رسيدگي نکردن پرچم اين مسئله را بالا نگاه دارند و در جهت منافع شخصي خود از آن استفاده کنند.

**در صورت مجرم بودن ، فرزندان هاشمي بايد حتما محاکمه شوند

وي با بيان اين که در صورت اثبات متهم بودن فرزندان هاشمي و خصوصا مهدي هاشمي رفسنجاني امکان ندارد قوه قضائيه نتواند آنها را احضار کند تصريح کرد: اين افراد چه به صورت قانوني و چه غيرقانوني از کشور خارج شده باشند اگر بنا به دستور قوه قضائيه به کشور مراجعت نکنند متهم هستند و قوه قضائيه در اين مورد نبايد از هيچ فردي ترسي داشته و از حيطه عدالت خارج شود.

**شما فرزندان هاشمي رفسنجاني بايد از راه ناصواب خود بازگرديد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به فرزندان هاشمي رفسنجاني به آنها توصيه کرد :برخي از شما در حوادث پس از انتخابات بي محابا و با تندروي وارد شده ايد و اين راهي ناصواب است که بايد ازاين راه بازگرديد و خود را کنترل کنيد.

**رسيدگي به يک پرونده فساد اقتصادي ظرف 6 ماه امکان پذير است

وي با بيان اين که قوه قضائيه اگر فرزندان هاشمي مشکلي دارند سريعا بايد بررسي کند گفت :رسيدگي به يک پرونده فساد اقتصادي براي نظام ظرف 6 ماه حل شدني است و اگر قرار است براي فرزندان هاشمي به دليل مسائل اقتصادي پرونده تشکيل شود زودتر اين کار را انجام دهيد.

**موفقيت دولت احمدي نژاد پيروزي نظام است

وي در واکنش به سئوال خبرنگار ايرنا که برخي اصولگرايان باهنر را منتقد دولت دانستند نه حامي دولت، تصريح کرد: من موفقيت دولت نهم و دهم را موفقيت نظام مي دانم و شکست دولت دهم را هم شکست نظام مي دانم و فکر مي کنم هزينه هاي زيادي را براي نظام در بر خواهد داشت و آن دسته از فعاليت هاي احمدي نژاد را که با قانون اساسي ، عقل و منطق همخواني داشته از آن دفاع مي کنم و در جايي که کردار دولت دهم با اشکال روبرو شود انتقادهايم را مي گويم.

وي افزود: البته برخي مواقع مطرح کردن يک مسئله هزينه اش بيش از خود مسئله است برخي مواقع به ما مي گويند مجلس هشتم چرا در مقابل دولت کوتاه مي آيد و ما مي گوييم ما کوتاه نمي آييم تا زماني که احساس کنيم هزينه کوتاه نيامدن کمتراز هزينه فعلي است بنابراين ما همواره در حال محاسبه و گفت و گو و سبک و سنگين کردن هستيم تا ببينيم چه گفتاري منافع نظام را تامين مي کند ولي اين مسئله جزو خطوط قرمز ما است که اصلا با شکست احمدي نژاد شاد و از پيروزي وي هم ناراحت نمي شويم .

**همه اصولگرايان مجلس حاضر نيستند تمامي تخم مرغ هايشان را در سبد دولت بگذارند

دبير کل جامعه اسلامي مهندسين با تاکيد براين که همه اصولگرايان مجلس حاضر نيستند تمامي تخم مرغ هايشان را در سبد دولت بگذارند اظهار داشت: خاتمي هم زماني رييس جمهور بود و ما معتقد بوديم که نبايد چوب لاي چرخ دولت بگذاريم چه برسد به احمدي نژاد، درحال حاضرهم دولت احمدي نژاد اگر ناموفق باشد قطعا ضرر مي کنيم اصولگرايي در کشور منحصر به احمدي نژاد و اطرافيانش نيست. ما مراجع را اصولگرا مي دانيم، جوادي آملي، حائري و جامعه روحانيت را اصولگرا مي دانيم و عمري با آنها زندگي کرده ايم ولي اين مسئله دليل برحمايت همه اصولگرايان از احمدي نژاد نيست.

**بررسي همزمان برنامه پنجم و لايحه بودجه 89 غير عملياتي است

وي در خصوص حاشيه هاي اخير در مورد بررسي همزمان برنامه پنجم و بودجه 89 تصريح کرد :در مورد اين مسئله که مجلس توانايي بررسي دو لايحه را به صورت همزمان دارد اين برداشت نادرست است زيرا آيين نامه داخلي مجلس طوري تصويب شده که براي رسيدگي به بودجه 25 روزکاري مجلس نياز دارد و براي رسيدگي به برنامه ها 30 روز ،35 روزو زمان کار مشخصي براي اين مسائل فرصت دارد بنابراين انجام همزمان اين دو مسئله ناممکن و غير عملياتي است.

**برخي از قوانين برنامه چهارم بايد تمديد شود

باهنر يک راهکار عملياتي براي به انجام رسانيدن بهتر برنامه پنجم ارائه داد و گفت: کار عملياتي اين است که يک سري از احکام برنامه چهارم که هنوز به پايان نرسيده و تاکنون 40 الي 50 درصد موفق بوده تمديد شود به بيان ديگر اختياراتي را دولت در برنامه چهارم داشته که با تمام شدن اين برنامه دولت به مشکل برمي خورد مانند قانون هيئت امناي دانشگاه ها که مبتني بر قانون برنامه است و به محض تمام شدن برنامه ديگرفعاليت هيئت امناي دانشگاه ها غير قانوني است و قرار نيست که کار دولت لنگ بماند بنابراين برخي از اين قوانين بايد تمديد شود.

وي ادامه داد : در حال حاضر چند قانون مشخص وجود دارد که سايه سنگيني روي برنامه پنجم دارند مانند طرح هدفمند کردن يارانه ها ،اصل 44قانون اساسي،قانون خدمات کشوري ،قانون الگوي مصرفي که مقام معظم رهبري فرمودند و برنامه پنجم بايد از اين ها تاثير پذيرد و در کنار آنها يک سري سياست هاي کلي حاکم بر برنامه پنجم وجود دارد که مقام معظم رهبري آن را در سال 87 ابلاغ فرمودند مانند تشکيل صندوق توسعه بين المللي ،بنابراين من تصور مي کنم که بايد احکامي راکه دولت براي اجرا به آن نياز دارد در برنامه پنجم تمديد کنيم تا استمرار يابند.

**بررسي لايحه بودجه 89 قبل از برنامه پنجم ضرورت دارد

باهنر با تاکيد بر اينکه بايد پس از اتمام بررسي بودجه سال 89 به سراغ برنامه پنجم برويم خاطر نشان کرد :تحت تاثير اين 3 سياست کلي يعني اصل 44 قانون اساسي ،هدفمند کردن يارانه ها و قانون خدمات کشوري بايد بررسي بودجه سال 89 را به اتمام برسانيم و آن را به تاخير نيندازيم زيرا تاخير آن خسارت هاي زيادي را براي کشور دارد .

**لايحه هدفمند کردن يارانه ها نبايد سياسي و جناحي شود

عضو هيئت رييسه مجلس شوراي اسلامي با تاکيد براين که لايحه هدفمند کردن يارانه ها نبايد سياسي و جناحي شود اظهارداشت: لايحه هدفمند کردن يارانه ها از سوي دولت به مجلس داده شده و من تصورمي کنم اين يک مقوله ملي است وبه هيچ عنوان نبايد سياسي و جناحي شود، همه دولت هاي گذشته آرزو داشتند اين امر را انجام دهند واگر کار منطقي و درستي انجام شود همه جناح ها وافراد دلسوزبايد موافق باشند.

وي افزود: بنده در مجلس گفتم که بايد اين لايحه را در مجلس طوري مديريت کنيم که جناح ها بر سر هدفمند کردن يارانه ها اعتراض نکنند و کميسيون ويژه اي را گذاشتيم که اين لايحه را بررسي کند و کانديداهايي که معرفي کرديم 3 الي 4 نفر از اصلاح طلبان و 10 الي 11 نفر از اصولگرايان بودند و اعلام کرديم اگر کسي ما را قبول دارد بايد به اين ليست راي دهد برخي دوستان تند اصولگرا گفتند که شما با آنها ساختيد و من گفتم که اين لازمه کار هدفمند کردن يارانه ها است که ما در مجلس ده ها تصميم مي گيريم که 70 الي 80 درصدش نيازي به جناحي شدن ندارد و دوستان مي گفتند که شما داريد به اصلاح طلبان باج مي دهيد ولي اينطور نيست و نتيجه اين شد که از 200 نفر نماينده 180 نفر به کليات اين لايحه راي دادند.

**هيئت رييسه مجلس را به گونه اي مديريت کرد که وارد جريان عظيم فتنه انگيز نشود

وي با اشاره به تعامل نمايندگان مجلس براي بيانيه هاي منتشر شده در مجلس تصريح کرد: نامه هايي که ظرف 6 ماه در حمايت از صحبت هاي مقام معظم رهبري و نيروي انتظامي منتشر شده عمدتا امضاهايشان بالاي 170 الي 180 امضا بوده و ما مي توانستيم طوري عمل کنيم که يک نامه اصولگراها بنويسند و يک نامه اصلاح طلبان اما اين جريان بزرگ را در مجلس به گونه اي مديريت کرديم که اين نهاد وارد اين دعواي عظيم فتنه انگيز نشود و هر روز لشگر و لشگر کشي به وجود نيايد.

**در صورت مديريت نادرست مجلس امکان استعفاي انتحاري نمايندگان وجود داشت

عضو هيئت رييسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که اگر ذره اي در مديريت مجلس ترديد کرده بوديم امکان داشت يک دفعه 3 نماينده به صورت انتحاري استعفا دهند خاطر نشان کرد : شايد برخي دوستان بگويند اشکالي ندارد اصلا اجازه مي داديد 50 نفر استعفا دهند ولي ما به گونه اي مديريت کرديم که بيانيه ها با بيشترين راي جمع شد و کارهاي اساسي مملکت انجام شد و اين که هر روز با دوستان اصلاح طلب دست به يقه بشويم به وجود نيامد و خوشبختانه در مجلس هشتم بنده تعامل خوبي را با حجت الاسلام و ا لمسلمين ابوترابي ، لاريجاني و هيئت رييسه داشتم./ايرنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 بهمن 1388
آقاي باهنر شتر در خواب بيند پنبه دانه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.